Game
In de eerste module is er gebruik gemaakt van ‘gamification’.
Het spel dat ontworpen is, biedt de docent ondersteuning bij een interactieve
les om leerlingen verbanden te leren leggen tussen
verschillende niveaus binnen de biologie. Het doel van
dit spel is leerlingen inzicht geven in de samenhang van alle niveaus (moleculair,
cellulair, weefsel en gedrag) op alledaagse gebeurtenissen.
De docent is spelleider en de klas wordt opgedeeld in
groepjes van vier. De hoofdpersoon van het spel heet Barry. Er zijn meerdere
verhaallijnen mogelijk, waarbij Barry tegen bepaalde gebeurtenissen (Barry’eres)
aanloopt. Tijdens iedere gebeurtenis moeten de groepjes nadenken over een
viertal meerkeuzevragen (op ieder niveau) en ze geven gezamenlijk antwoord door
een gekleurde kaart op hun antwoordbord te leggen. De scores van de groepjes
worden bijgehouden en de goede antwoorden op de vragen worden gegeven. Aan het eind
is er tijd om vragen, waar de groepjes moeite mee hadden, klassikaal te bespreken.
Het groepje dat aan het eind de meeste punten heeft, wint.
Individuele bijdrage
-
Mark: Figuren + digitaal bord
-
Gert-Jan: Docentenhandleiding
+ deel vragen
-
Matthijs: Digitaal
bord
-
Ralph: Antwoordkaarten
en antwoordbord
-
Marieke: Verhaallijn
+ deel vragen
Reacties
Een reactie posten