Eerste module is gelanceerd!

Game



In de eerste module is er gebruik gemaakt van ‘gamification’. Het spel dat ontworpen is, biedt de docent ondersteuning bij een interactieve les om leerlingen verbanden te leren leggen tussen
verschillende niveaus binnen de biologie. Het doel van dit spel is leerlingen inzicht geven in de samenhang van alle niveaus (moleculair, cellulair, weefsel en gedrag) op alledaagse gebeurtenissen.

De docent is spelleider en de klas wordt opgedeeld in groepjes van vier. De hoofdpersoon van het spel heet Barry. Er zijn meerdere verhaallijnen mogelijk, waarbij Barry tegen bepaalde gebeurtenissen (Barry’eres) aanloopt. Tijdens iedere gebeurtenis moeten de groepjes nadenken over een viertal meerkeuzevragen (op ieder niveau) en ze geven gezamenlijk antwoord door een gekleurde kaart op hun antwoordbord te leggen. De scores van de groepjes worden bijgehouden en de goede antwoorden op de vragen worden gegeven. Aan het eind is er tijd om vragen, waar de groepjes moeite mee hadden, klassikaal te bespreken. Het groepje dat aan het eind de meeste punten heeft, wint.


Individuele bijdrage
-          Mark: Figuren + digitaal bord 
-          Gert-Jan: Docentenhandleiding + deel vragen
-          Matthijs: Digitaal bord
-          Ralph: Antwoordkaarten en antwoordbord
-          Marieke: Verhaallijn + deel vragen



Reacties